Regulamin sklepu dcfoto.pl obowiązujący do dnia 24.12.2014
I. Informacje ogólne
- Właścicielem sklepu i serwisu internetowego www.dcfoto.pl jest firma KramQ Zdzisław Płonka z siedzibą w 44-117 Gliwice, ul. Toszecka 102 lok. 127, NIP 969-005-46-49. Firma jest zarejestrowana w ewidencji pod numerem EDG I/569/2010 prowadzonej przez Przezydenta Miasta Gliwice.
- Biuro i adres do korespondencji: Sklep internetowy dcfoto.pl, ul. Toszecka 102 lok. 127, 44-117 Gliwice.
-
Dane bankowe:
mBank: 37 1140 2004 0000 3802 7080 3711 - Dane Klientów sklepu dcfoto.pl mogą i będą wykorzystywane jedynie do realizacji złożonych zamówień oraz prowadzenia statystyk sprzedaży. Nie będą one udostępniane żadnym osobom trzecim. Zgodnie z normami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) będą przechowywane w sposób uniemożliwiający dostęp osobom niepowołanym.
- KramQ zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży niektórych produktów znajdujących się na stronach sklepu.
- KramQ jest czynnym podatnikiem VAT i wystawia paragony lub faktury VAT na wszystkie sprzedawane towary.
- Stroną uprawnioną do dokonywania zakupów w sklepie dcfoto.pl może być wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna lub firma.
II. Towary
- Wszystkie oferowane w sklepie dcfoto.pl towary są produktami nowymi, nieużywanymi, wolnymi od wad fizycznych i prawnych, legalnie wprowadzone na rynek polski. Posiadają gwarancję producenta lub polskiego autoryzowanego dystrybutora. W sklepie nie prowadzimy sprzedaży sprzętu naprawianego, demonstracyjnego lub z wyprzedaży.
- Oferowane przez nas towary pochodzą od renomowanych producentów, a podane w serwisie specyfikacje produktów pochodzą z materiałów przez nich publikowanych i są one zgodne z danymi producentów. Podawane w imieniu producenta parametry techniczne produktu oraz czas realizacji zamówienia nie są elementem oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących podanych parametrów technicznych prosimy skontaktować się z naszym biurem.
- Prezentowane na stronach naszego serwisu ilustracje oraz zdjęcia produktów mogą różnić się od wyglądu naturalnego towarów w wyniku stosowanych technik prezentacyjnych.
- W wyniku postępu technologicznego, zmian technik i technologii produkcji oraz zmian materiałów dokonanych przez producentów może się zdarzyć, że opisy towarów i ich dane techniczne prezentowane na stronach serwisu mogą nieznacznie odbiegać od ich stanu rzeczywistego.
- Niektóre z oferowanych towarów mogą być w danej chwili niedostępne, o czym zostaną Państwo poinformowani przez pracownika sklepu w trakcie realizacji zamówienia.
III. Ceny
- Wszystkie podane ceny wyrażone są w złotych polskich w kwotach brutto zawierających odpowiedni podatek VAT.
- Ceny prezentowane w porównywarkach cenowych są aktualizowane zwykle raz dziennie w godzinach nocnych, dlatego też mogą występować różnice pomiędzy ceną prezentowaną w porównywarkach i ceną w sklepie. Aktualną i obowiązującą ceną jest cena podana na stronach naszego sklepu, każdorazowo podlegająca potwierdzeniu podczas przyjmowania zamówienia.
- Podane ceny mogą ulec zmianie w szczególności wskutek zmian kursów walut lub zmian cen producenta, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany potwierdzeniem podczas przyjęcia zamówienia do realizacji. Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia w przypadku zmiany ceny bez żadnych konsekwencji.
IV. Zamówienia
- Wypełniony i przesyłany do sklepu dcfoto.pl wypełniony formularz rejestracyjny klienta jest deklaracją prawdziwości zawartych w nim danych. Warunkiem do realizacji składanych zamówień jest prawidłowe wypełnienie formularza i podanie wszystkich objętych nim informacji.
- Klient może składać zamówienia (oświadczenie woli Nabywcy) korzystając z formularza na stronie sklepu dcfoto.pl (koszyk zamówień), za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie - w języku polskim.
- Zamówienie potwierdzane jest pocztą elektroniczną w ciągu 24 godzin roboczych. Potwierdzenie zamówienia zawiera informację na temat warunków dostawy, terminu i potwierdzenie ceny i jest oświadczeniem woli (zawarcia umowy sprzedaży) Sprzedawcy.
- W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia i/lub nawiązania kontaktu z Klientem z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. dane klienta są niepełne lub nieprawidłowe) będzie ono uznane za niezłożone (nieskuteczne) po upływie trzech dni roboczych. W przypadkach skrajnych, tj. wprowadzeniu całkowicie niepoprawnych danych (np. złożenie zamówienia na postać z fikcji literackiej lub filmowej) lub nierealnym zamówieniu (ilość, termin) - zamówienie może być anulowane natychmiast przez pracowników sklepu.
- Złożenie zamówienia przez Nabywcę jest równoznaczne z upoważnieniem firmy KramQ do wystawienia faktury VAT bez konieczności uzyskania podpisu Nabywcy.
- KramQ zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówień wątpliwych, niepotwierdzonych lub zawierających niekompletne dane.
- W przypadku zamówień niektórych towarów sprowadzanych na indywidualne zamówienie, nietypowych lub mało popularnych zamówienie może być zrealizowane po wpłacie ustalonej między stronami zaliczki.
- Obszarem działania firmy KramQ jest teren Polski i realizacja zamówień dokonywana jest wyłącznie na jej terenie.
V. Czas realizacji zamówienia
- Termin realizacji zamówienia (wysyłki towaru) zazwyczaj wynosi do 2 dni roboczych. Wyjątek mogą stanowić zamówienia na towary aktualnie niedostępne bądź nietypowe. W takim przypadku termin realizacji zamówienia może się wydłużyć, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku chwilowego braku towaru w magazynie spowodowanego niezależnymi od sklepu przyczynami. O każdorazowej zmianie terminu Klient będzie informowany telefonicznie i/lub e-mailowo. W przypadku braku zgody na wydłużenie terminu realizacji Klientowi przysługuje prawo do rezygnacji z zamówienia.
- W przypadku zamówienia składającego się z kilku różnych produktów, KramQ zastrzega sobie prawo do oddzielnego wysyłania produktów. Klient w takim przypadku płaci za przesyłkę tylko jednorazowo, każda kolejna wysyłka jest na koszt sprzedawcy.
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się od momentu potwierdzenie zamówienia przez Klienta. Wysłanie przez klienta płatności na konto KramQ przed otrzymaniem potwierdzenia nie stanowi zawarcia umowy sprzedaży.
- Na czas otrzymania przesyłki składa się okres realizacji zamówienia i czas dostawy (czas dostarczenia paczki przez Pocztę Polską to 2-5 dni roboczych, przez firmę kurierską jest to zwykle 1 dzień roboczy). Czas otrzymania paczki = czas realizacji zamówienia + czas dostawy.
VI. Płatność
- Gotówką za pobraniem przy odbiorze towaru, dla zamówień nie przekraczających 6 000 zł.
-
Przelewem na jedno z kont firmy KramQ:
mBank - numer rachunku: 37 1140 2004 0000 3802 7080 3711 - Gotówką przy odbiorze osobiście w sklepie w Gliwicach, przy ul. Toszeckiej.
VII. Transport
- Zakupione towary przesyłamy za pomocą firmy kurierskiej GLS.
- Wysyłane przesyłki są ubezpieczone do pełnej ich wartości.
- Koszt transportu jest prezentowany na stronie sklepu przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji. Przy zamówieniu wielu przedmiotów - np. aparat + akcesoria, kilka aparatów etc. koszt przesyłki jest naliczany tylko raz.
Forma płatności - Za pobraniem:
- Przesyłka kurierska (doręczana zwykle na następny dzień po wysłaniu*) o wartości do 6000 zł - 30,00 zł
- Przesyłka pocztowa polecona (zwykle do 5 dni**) - maksymalnie do wartości zamówienia 200 zł i wadze do 1 kg - 12,00 zł
Forma płatności - Przedpłata na konto:
- Odbiór osobisty - 0,00 zł
- Przesyłka kurierska (doręczana zwykle na następny dzień po wysłaniu*) - 20,00 zł
- Przesyłka pocztowa polecona (zwykle do 5 dni**) - maksymalnie do wartości zamówienia 200 zł i wadze do 1 kg - 8,00 zł
Forma płatności - Gotówka:
- Odbiór osobisty - 0,00 zł
* Sklep dcfoto.pl nie ma wpływu na konkretną godzinę dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską lub Pocztę Polską. W momencie wysyłki paczki z magazynu wysyłany jest do Klienta e-mail, w którym podawany jest numer listu przewozowego. Kurier ma obowiązek dostarczyć przesyłkę w ciągu jednego do dwóch dni roboczych. Czas dostawy może się wydłużyć jeżeli kurier nie zastanie nikogo pod podanym adresem lub z innych przyczyn leżących po stronie firmy kurierskiej.
** Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłane są wyłącznie zamówienia, których wartość nie przekracza 200 zł oraz nie charakteryzują się dużą wagą lub gabarytami. Jeżeli chodzi o Pocztę Polską sklep dcfoto.pl nie ma wpływu na czas dostarczenia i jest to ok 2-5 dni roboczych.
- W przypadku zamówień składanych telefonicznie informacje o kosztach transportu są każdorazowo przekazywane klientowi przed przyjęciem zamówienia.
- Koszty transportu są automatycznie doliczane do wartości zamówienia Klienta i stanowią osobną pozycję (usługa).
VIII. Wydanie i odbiór towaru
- Klient odbierając towar zobowiązany jest do sprawdzenia stanu opakowania przesyłki, w tym w szczególności braku jego naruszeń, ciągłości taśmy świadczącej o nienaruszeniu paczki, braku deformacji wskazujących na uszkodzenie przesyłki w czasie transportu.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia lub uszkodzenia przesyłki Klient proszony jest o odnotowanie wszystkich uszkodzeń na dokumencie dostawy i zapewnienie sporządzenia przez pracownika firmy kurierskiej protokołu reklamacyjnego (protokół szkody) lub o kontakt ze sklepem w celu wyjaśnienia. W takim przypadku Klient jest zobowiązany do odmowy odbioru przesyłki.
- Przy odbiorze towaru dostarczonego w paczce nie uszkodzonej Klient ma możliwość sprawdzenia zawartości paczki w obecności doręczyciela, a w przypadku stwierdzenia niezgodności asortymentowych lub ilościowych z fakturą albo uszkodzeń mechanicznych mogących powstać podczas przewozu Klient powinien zgłosić je przewoźnikowi lub pracownikom sklepu.
- Wszystkie stwierdzone niezgodności asortymentowe i/lub braki ilościowe albo uszkodzenia mechaniczne Klient jest powinien niezwłocznie zgłosić sprzedawcy telefonicznie lub pocztą elektroniczną, w miarę możliwości dołączając do zgłoszenia protokół reklamacyjny.
- Pokwitowanie odbioru zamówionych towarów bez zastrzeżeń poczytuje się w razie jakichkolwiek wątpliwości za pokwitowanie ich odbioru w asortymentach i ilościach określonych fakturą.
IX. Odstąpienie od umowy przez konsumenta i zwrot zakupionych produktów
-
Na podstawie art. 7 ust. 1 w związanego z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) konsument, to jest osoba fizyczna, która nabywa rzecz ruchomą w celu nie związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem. -
Odstąpienie przez konsumenta od umowy na tej podstawie wymaga złożenia przez Klienta stosownego oświadczenia w formie pisemnej według wzoru zamieszczonego poniżej i przesłania tego oświadczenia pocztą na adres:
KramQ Zdzisław Płonka
sklep internetowy dcfoto.pl
ul. Toszecka 102 pok. 127
44-117 Gliwice
Wzór oświadczenia:
…………………….. dnia …. …….. ……. r.
…………………….
(imię i nazwisko)
……………………
(adres)
KramQ Zdzisław Płonka
sklep internetowy dcfoto.pl
ul. Toszecka 102 pok. 127
44-117 Gliwice
Oświadczenie
Na podstawie art. 7 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) odstępuję od umowy sprzedaży, zawartej zamówieniem złożonym dnia …. …….. ……. r., towaru otrzymanego w dniu …. ……….. ……… r.
Kwotę do zwrotu proszę przekazać przelewem bankowym na rachunek prowadzony w banku .............. o numerze ..................................................... .
…………..
(podpis)
- Do oświadczenia tego prosimy dołączyć towar wraz z dokumentem zakupu (paragon/ faktura), co przyspieszy termin zwrotu zapłaconej nam ceny. W przypadku zwrotu towaru przy składanym oświadczeniu o odstąpieniu od umowy zapłaconą nam cenę zwrócimy w terminie nie przekraczającym 14 (słownie: czternastu) dni licząc od dnia otrzymania oświadczenia wraz z towarem.
- W przypadku nie dołączenia towaru do oświadczenia o odstąpieniu od umowy towar powinien być nam zwrócony w terminie 14 (słownie: czternastu) dni licząc od dnia wysłania na nasz adres oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W przypadku takim z mocy normy art. 488 § 2 k.c. zapłaconą nam cenę zwrócimy w terminie nie przekraczającym 14 (słownie: czternastu) dni licząc od dnia otrzymania zwrotu towaru.
- Warunkiem przyjęcia zwrotu jest aby zwracany sprzedawcy towar i jego opakowanie musi być w stanie nie zmienionym, kompletnym, nie noszącym śladów używania, chyba że zmiana wynika z czynności mieszczących się w granicach zwykłego zarządu.
- Zwrot towaru odbywa się wyłącznie na koszt zwracającego. Warunkiem przyjęcia zwrotu jest dołączenie kopii dokumentu potwierdzającego termin wydania towaru wraz z instrukcją i gwarancją, jeśli była przy zakupionym towarze.
- Zwracany towar prosimy zapakować w opakowanie gwarantujące bezpieczną przesyłkę. Uszkodzenia powstałe w trakcie transportu źle zabezpieczonej przesyłki spowodują odmowę przyjęcia zwrotu towaru.
X. Reklamacje
-
W przypadku towarów objętych gwarancją Producenta Klient może według własnego wyboru:
- wykonać uprawnienia wynikające z gwarancji wobec Producenta,
- wykonać uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową wobec KramQ na mocy ustawy o sprzedaży konsumenckiej
- Zgłaszając reklamację Klient winien jej treścią wskazać, które uprawnienia wykonuje.
XI. Ochrona danych osobowych
- Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą "O ochronie danych osobowych". Zgodnie z tą ustawą zamawiający w sklepie dcfoto.pl mają prawo: do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania.
XII. Postanowienia Końcowe
- Składając zamówienie Klient akceptuje niniejszy Regulamin Sklepu. Niniejszy regulamin jest częścią treści zawieranej przez sklep oraz zamawiającego klienta umowy kupna - sprzedaży. Treść regulaminu jest dla stron obowiązująca zgodnie z jego brzmieniem od momentu złożenia przez klienta zamówienia.
- Wszystkie wymienione produkty i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i reklamowych i są zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
-
We wszystkich przypadkach nie unormowanych w powyższym regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- Kodeksu Cywilnego,
- ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.)
- W przypadku wszelkich pytań prosimy o kontakt z naszymi handlowcami.
- Zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. nr 180, poz. 1495), klient kupujący sprzęt elektryczny lub elektroniczny, ma prawo zwrócić stary (zużyty) sprzęt tego samego rodzaju do sklepu, w którym kupił nowy produkt. Klienci chcący skorzystać z tej możliwości, proszeni są o odsyłanie zużytego sprzętu pod adres korespondencyjny sklepu. Koszt przesyłki ponosi klient.