Profesjonalny sklep fotograficzny dcfoto.pl
wygodne i bezpieczne zakupy
dla miłośników fotografii
Twój Koszyk
zawiera 0 produktów za kwotę:
0,00 PLN
Artykuły » Pomoc » Jak kupować?

Jak kupować w sklepie dcfoto.pl?

Dokonanie zakupu w sklepie internetowym dcfoto.pl jest bardzo proste. Aby to uczynić należy złożyć zamówienie w jeden z następujących sposobów:

  1. zamówić poprzez stronę https://dcfoto.pl
  2. wysłać zamówienie za pomocą poczty elektronicznej
  3. wysłać zamówienie poprzez komunikatory internetowe (GG, tlen)
  4. złożyć zamówienie telefonicznie

Powyższe metody składania zamówień dotyczą zarówno osób fizycznych, jak i firm. Złożenie zamówienia nie wymaga wcześniejszej rejestracji Klienta, jednakże taka rejestracja umożliwia śledzenie toku realizacji zamówienia w dowolnym momencie poprzez stronę sklepu, jak również pozwala na uzyskanie dodatkowych bonusów z tytułu wielokrotnych zakupów.
Wartość zamówienia, ceny produktów prezentowane na stronach serwisu www oraz koszty wysyłki podawane są w wartościach brutto i zawierają odpowiedni podatek VAT.

Przeglądanie i wyszukiwanie produktów:

  1. Po wejściu na stronę sklepu Klient ma dostęp do menu produktów. Pozwala ono na łatwe wyszukanie towarów należących do poszczególnych grup. Każdy z produktów posiada indywidualny opis oraz zdjęcia.
    dcfoto jak kupowac menu
  2. Poszukiwany produkt może zostać również odnaleziony poprzez użycie wyszukiwarki znajdującej się w lewym, górnym rogu ekranu. W tym przypadku wystarczy wpisać nazwę lub jej część w polu wyszukiwania i nacisnąć Enter lub nacisnąć przycisk wyszukiwania.
    dcfoto jak kupowac szukaj
  3. Produkty wyświetlane są w boksach w trzech kolumnach.
    dcfoto jak kupowac boksy
    Kliknięcie na zdjęcie produktu lub na przycisk ekranowy [ Więcej ] powoduje przejście do strony produktu i wyświetlenie pełnej informacji o wybranym produkcie. Oprócz opisu, zdjęcia oraz ewentualnej specyfikacji produktu na ekranie wyświetlana jest również informacja o statusie dostępności produktu.


    W sklepie dcfoto.pl są obecne następujące statusy dostępności: [ WYSYŁKA NATYCHMIAST ], [ REALIZACJA W 1-2 DNI ], [ REALIZACJA W 2-4 DNI ], [ DOSTĘPNY OD 7 DO 14 DNI ].
    Symbole te mają charakter informacyjny, z uwagi na fakt, że sklep prowadzi sprzedaż za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji. Może zatem się zdarzyć sytuacja, że dany produkt mimo iż widnieje na stronie będzie czasowo niedostępny, gdyż został np. sprzedany w salonie w Gliwicach i konieczne będzie jego sprowadzenie od dystrybutora.
  4. Produkt przedstawiony na stronie może mieć również status [ CHWILOWY BRAK ], [ ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ ] lub [ NIEDOSTĘPNY ]. Wówczas system uniemożliwia złożenie zamówienia na taki produkt.

 

I. Składanie zamówień poprzez stronę www.dcfoto.pl

  1. Po wybraniu interesującego Klienta towaru możliwe jest jego zamówienie za pomocą serwisu www. W tym celu należy nacisnąć przycisk dcfoto_dodaj_do_koszyka, obecny na liście produktów lub na stronie konkretnego produktu.
  2. System przeniesie w tym momencie Klienta do koszyka zakupowego.
    dcfoto_zawartosc_koszyka

    Wybór można zakończyć i przejść do realizacji zamówienia przyciskiem ekranowym finalizuj zamówienie lub dokonać wyboru kolejnych produktów, które Klient ma zamiar zamówić, naciskając przycisk ekranowy dcfoto_kontynuuj_zamowienie.
  3. W przypadku kontynuowania zakupów w górnym prawym rogu strony wyświetlana jest zawsze informacja o bieżącym stanie koszyka.
    dcfoto_zawartosc_koszyka

    Można w każdej chwili przejść do koszyka naciskając przycisk dcfoto_twoj_koszyk_przycisk.
  4. Oprócz dodawania kolejnych przedmiotów do koszyka Klient może również dokonać zmian w koszyku - zwiększyć lub zmniejszyć ilość zamówionych produktów, usunąć wybrane produkty. Po dokonanych zmianach w celu aktualizacji informacji należy dokonać przeliczenia zawartości naciskając przycisk [Przelicz koszyk].
  5. Po wyborze finalizuj zamówienie system przechodzi do  ustalenia:
    • sposobu płatności: przedpłata na konto bankowe lub pobranie przy odbiorze
    • sposobu wysyłki: kurier GLS, Poczta Polska lub odbiór osobisty

Sposób płatności

W sklepie dcfoto.pl możliwe są dwa sposoby płatności za dokonywane zakupy. Należność może być uiszczona przelewem na konto sklepu lub gotówką w momencie odbioru od kuriera (płatność za pobraniem). W przypadku odbioru osobistego płatność może być dokonana gotówką w kasie sklepu lub przelewem online na konto mBank w momencie odbioru (w tym przypadku Klient będzie miał możliwość skorzystania z komputera w celu dokonania przelewu). 
Wybór sposobu płatności ma wpływ na koszt wysyłki. Przy przedpłacie na konto stawka za przesyłkę wynosi 20 zł dla przesyłek kurierskich, 10 zł dla przesyłek pocztowych ekonomicznych oraz 12 zł dla przesyłek pocztowych priorytetowych (Pocztex Kurier 48). W przypadku przesyłki pobraniowej koszt przesyłki wzrasta o koszt pobrania i wynosi odpowiednio 30 zł dla przesyłek kurierskich oraz 16 zł dla przesyłek pocztowych (Pocztex Kurier 48).

Ponadto - jeżeli wartość zamówienia przekracza 6 000,00 zł to przy pobraniu przez kuriera (ze względu na ograniczenie przyjęcia przez kuriera gotówki jedynie do tej kwoty) zamówienie może zostać rozłożone na przesyłki o wartości do 6000 zł każda i wysłane w kolejnych dniach do odbiorcy. Ewentualnym rozwiązaniem (jeżeli zamówienie nie może być podzielone na wiele przesyłek) jest dokonanie przedpłaty różnicy pomiędzy wartością zamówienia, a kwotą 6000 zł, np.  w przypadku wartości zamówienia równej 6 345 zł, należy wpłacić 345 zł na konto sklepu, a reszta (6000 zł) zostanie uiszczona kurierowi przy odbiorze przesyłki. O tym fakcie Klient jest każdorazowo informowany telefonicznie i od Klienta zależy wybór pożądanego rozwiązania.

Sposób wysyłki i odbioru zamówionego sprzętu

Sklep dcfoto.pl umożliwia dostarczenie zamówionego sprzętu w jeden z następujących sposobów:

  • za pośrednictwem Poczty Polskiej - wartość przesyłki nie przekraczająca 1000 zł
  • za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS - waga jednej przesyłki nie może być wyższa niż 30 kg, maksymalne pobranie wynosi 6 000 zł
  • poprzez odbiór osobisty w sklepie przy ul. Toszeckiej 102, pok. 127 - budynek OBRUM Gliwice, wejście głównym wejściem (nieopodal McDonalda)

Po określeniu sposobu płatności i wyborze sposobu wysyłki system przechodzi do następnego kroku rejestracji zamówienia - podania danych osoby zamawiającej:

  • osoby posiadające już konto w sklepie mają możliwość zalogowania się, po zalogowaniu wyświetlone zostaną dane użytkownika konta oraz adres wysyłkowy. W tym momencie użytkownik będzie miał możliwość dokonania zmian czy uzupełnienia danych, a także dopisania uwag do zamówienia w polu "uwagi"
  • osoby nie posiadające konta w sklepie wypełniają formularz danych (firmy lub osoby fizyczne), potrzebnych do wystawienia odpowiedniego dokumentu sprzedaży

Na tym etapie jest możliwość powrotu (zmiany) do etapu wyboru sposobu płatności i wysyłki. Przed zakończeniem finalizowania zamówienia Zamawiający zobligowany jest potwierdzić zaznajomienie się z regulaminem sklepu i jego akceptację poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola. Brak akceptacji regulaminu sklepu nie pozwoli na zakończenie rejestracji zamówienia.

  • Po naciśnięciu przycisku finalizauj zamówienie system wyświetli na ekranie podsumowanie zarejestrowanego zamówienia. Równocześnie zostanie wysłana wiadomość email na podany w zamówieniu adres z potwierdzeniem dokonanego zamówienia. Zamówienie otrzymuje status zarejestrowane - jest to potwierdzenie woli Zamawiającego dokonania umowy kupna-sprzedaży.
  • Zarejestrowane zamówienie zostanie sprawdzone przez pracowników sklepu dcfoto.pl i jeżeli jest poprawne oraz możliwa jest jego realizacja status zamówienia zostanie zmieniony na "zamówienie potwierdzone". 
    W tym momencie z systemu zostanie wysłana wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji. Moment potwierdzenia e-mailem zamówienia do realizacji jest potwierdzeniem woli Sprzedającego w zakresie zawarcia umowy kupna-sprzedaży.

    Jeżeli Klient nie otrzyma takiej wiadomości w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia (w dni robocze) należy skontaktować się z pracownikami sklepu w celu wyjaśnienia nieprawidłowości, gdyż np. brak lub błąd w numerze telefonu lub adresie e-mail mogą uniemożliwić pracownikom sklepu kontakt z Klientem. Jeżeli brak jest możliwości potwierdzenia zamówienia wysyłany jest e-mail z informacją o odrzuceniu zamówienia z podaniem przyczyny odmowy.
  • Zamawiający, który zamówił towar z płatnością za pomocą przedpłaty na konto winien wstrzymać się z jej dokonaniem aż do momentu otrzymania wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia.
  • Oprócz standardowych e-maili z informacją o statusie zamówienia osoby, które posiadają konto w sklepie dcfoto.pl mają możliwość śledzenia statusu zamówienia na stronie www po zalogowaniu się na swoje konto.
  • Zarejestrowane i potwierdzone zamówienia w trybie "pobraniowym" (Poczta Polska, kurier) są wysyłane na bieżąco, w kolejności wpływu zamówień, a o kolejnych fazach klienci są informowani e-mailami. Natomiast zamówienia w trybie przedpłaty na konto wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym sklepu (zwykle trwa to jeden lub dwa dni robocze w zależności od banku z jakiego był dokonywany przelew oraz pory dnia w której został dokonany przelew). Informacja o wpływie na konto przekazywana jest drogą e-mailową.
    W wiadomości e-mail o wysyłce paczki jest umieszczona informacja o numerze przesyłki oraz o przewoźniku (Poczta Polska, GLS). Zwykle po jednym/dwóch dniach roboczych przesyłka dociera do Klienta. Jeżeli okres od otrzymania informacji o wysyłce jest dłuższy prosimy o kontakt z pracownikami sklepu w celu interwencji u przewoźnika.
  • Po wysyłce towaru i otrzymaniu potwierdzenia dostarczenia przesyłki zamówienie jest zakończone. Wysyłany jest e-mail z informacją o zakończeniu realizacji zamówienia, co oznacza zamknięcie zamówienia.

II. Składanie zamówień pocztą elektroniczną

Zamówienie może zostać złożone poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres sklep@dcfoto.pl. Przy składaniu zamówienia tą drogą oprócz podania jaki asortyment, w jakiej ilości jest zamawiany prosimy również o podanie danych potrzebnych do wystawienia odpowiedniego dokumentu sprzedaży, jak również podanie adresu wysyłkowego i osoby kontaktowej.

Zatem w przypadku zakupu dokonywanego przez osobę fizyczną należy podać:

  • imię i nazwisko Zamawiającego
  • adres zamieszkania
  • nazwę miejscowości
  • kod pocztowy
  • telefon kontaktowy
  • określić formę płatności - pobranie/ płatność przelewem
  • określić sposób wysyłki - Poczta Polska/kurier GLS/odbiór własny
  • podać adres wysyłkowy jeżeli jest on różny od adresu zamieszkania

a w przypadku zakupu dokonywanego przez firmę dodatkowo:

  • nazwę firmy
  • adres siedziby
  • numer NIP do wystawienia faktury VAT
  • adres wysyłkowy, jeśli jest on inny od siedziby firmy (np. filii, oddziału)

Złożone pocztą elektroniczną zamówienie podlega sprawdzeniu przez pracowników sklepu w zakresie weryfikacji poprawności zamówienia, poprawności podanych danych oraz dostępności zamówionych produktów. Może się bowiem zdarzyć, że w tym samym czasie były rejestrowane różne zamówienia poprzez różne kanały zamawiania, które mogą wyczerpać stan magazynu i uniemożliwić realizację poprzez sklep dcfoto.pl złożonego zamówienia.

W odpowiedzi na złożone ta drogą zamówienie wysyłany jest e-mail z informacją o możliwości realizacji - pracownicy sklepu potwierdzają: asortyment, jego ilość, cenę oraz warunki płatności oraz czas i sposób dostawy.

  • Zarejestrowane i potwierdzone zamówienia w trybie "pobraniowym" (Poczta Polska, kurier) są wysyłane na bieżąco, w kolejności wpływu zamówień, a o kolejnych fazach klienci są informowani e-mailami. Natomiast zamówienia w trybie przedpłaty na konto wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym sklepu (zwykle trwa to jeden lub dwa dni robocze w zależności od banku z jakiego był dokonywany przelew oraz pory dnia w której został dokonany przelew). Informacja o wpływie na konto przekazywana jest drogą e-mailową.      
    W wiadomości e-mail o wysyłce paczki jest umieszczona informacja o numerze przesyłki oraz o przewoźniku (Poczta Polska, GLS). Zwykle po jednym/dwóch dniach roboczych przesyłka dociera do Klienta. Jeżeli okres od otrzymania informacji o wysyłce jest dłuższy prosimy o kontakt z pracownikami sklepu w celu interwencji u przewoźnika.
  • Jeżeli wartość zamówienia przekracza 6 000,00 zł to przy pobraniu przez kuriera (ze względu na ograniczenie przyjęcia przez kuriera gotówki jedynie do tej kwoty) zamówienie rozkładane jest na przesyłki o wartości do 6000 zł każda i wysyłane są w kolejnych dniach do odbiorcy. Ewentualnym rozwiązaniem (jeżeli zamówienie nie może być podzielone na wiele przesyłek) jest dokonanie przedpłaty różnicy pomiędzy wartością zamówienia, a kwotą 6000 zł, np.  w przypadku wartości zamówienia równej 6 345 zł, należy wpłacić 345 zł na konto sklepu, a reszta (6000 zł) zostanie uiszczona kurierowi przy odbiorze przesyłki.
  • Zakończenie (zamknięcie) zamówienia potwierdzane jest e-mailem.

Producenci

Autoryzowany partner Manfrotto - Premier Partner
Kontakt

dcfoto.pl
ul. Toszecka 102/127
44-117 Gliwice, woj. śląskie,
Polska

Telefon: 322310051
od 9:30 do 18:00

Telefon kom:
500373583
500373829
od 8:00 do 18:00

e-mail: sklep(at)dcfoto.pl

Opinie o sklepie



Informacje dodatkowe