Profesjonalny sklep fotograficzny dcfoto.pl
wygodne i bezpieczne zakupy
dla miłośników fotografii
Twój Koszyk
zawiera 0 produktów za kwotę:
0,00 PLN
Artykuły » Pomoc » Bezpieczne zakupy

Bezpieczne zakupy w sklepie dcfoto.pl

Każdy z klientów oczekuje, aby dokonywanie zakupów w sklepach było jak najwygodniejsze, ale przed wszystkim aby było bezpieczne.

Wszystkie oferowane w naszym sklepie produkty są produktami nowymi, nieużywanymi i objęte są gwarancją producenta lub polskiego autoryzowanego dystrybutora. Nie prowadzimy sprzedaży sprzętu naprawianego, demonstracyjnego lub z wyprzedaży.

Gwarancja

Obowiązkiem prawnym sklepu dcfoto.pl jest dostarczenie zamówionego towaru bez wad. Jeżeli jednak otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub uszkodzi się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od użytkownika, może on skorzystać z prawa gwarancyjnego, o ile gwarancja została udzielona np. przez producenta, importera lub sprzedawcę, a wada, która wystąpiła, objęta jest gwarancją i nie upłynął jeszcze okres gwarancji. Warunki gwarancji zostały wyszczególnione w dokumencie gwarancyjnym, który został dostarczony wraz z towarem.

W ostatnim czasie coraz więcej dużych producentów sprzętu elektronicznego rezygnuje z druków gwarancyjnych i podstawowym dokumentem kwalifikującym sprzęt do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej lub regulacji jest dowód zakupu (faktura) oraz numer seryjny wyrobu, który jest sprawdzany przez autoryzowany serwis pod kątem legalności pochodzenia danego egzemplarza.

W przypadku zakupu na odległość w naszym sklepie każdy Klient otrzymuje fakturę VAT lub paragon imienny. W przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym w Gliwicach możliwe jest otrzymanie paragonu fiskalnego, paragonu imiennego lub faktury VAT na firmę. Dokumenty, jakie otrzymuje Klient w naszym sklepie (faktura, paragon fiskalny, ewentualna karta gwarancyjna) uprawniają do bezpłatnej naprawy lub regulacji sprzętu bez pośrednictwa sklepu w serwisach firmowych danego producenta w całej Polsce. Rozwiązanie powyższe jest korzystne dla Klientów, z uwagi na wyeliminowanie pośrednictwa sklepu, co pozwala na skrócenie czasu realizacji naprawy i pozwala na bezpośredni kontakt Klienta z serwisem. Jeżeli w konkretnym przypadku producent nie posiada serwisu firmowego w Polsce zgłoszenia reklamacyjne prosimy kierować na nasz adres.

Obowiązek dostarczenia i odbioru (osobiście lub wysyłkowo) reklamowanego sprzętu do serwisu spoczywa na Kliencie. W niektórych przypadkach gwarancja producenta przewiduje pokrycie całości, lub części tych kosztów przez autoryzowany serwis. Z tego powodu należy zawsze uzgodnić szczegóły wysyłki z serwisem przed wysłaniem paczki.

Reklamacja

Niezależnie od powyższego, jeśli po dokonaniu zakupu okaże się, że otrzymany towar jest uszkodzony, nie działa prawidłowo lub stwierdzona została inna niezgodność towaru z zawartą umową, a towar został nabyty przez konsumenta to konsument ma prawo złożyć reklamację. Co do zasady, wadliwy towar powinien zostać odesłany do sprzedawcy, aby umożliwić mu zbadanie zasadności reklamacji. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami celem ustalenia kolejnych kroków.

Zwrot produktu – gwarantowane 14 dni na odstąpienie od umowy

W przypadku zakupu jako konsument mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy należy poinformować nas tj. sklep dcfoto.pl będący własnością firmy KramQ Zdzisław Płonka, ul. Toszecka 102 lok. 127, 44-117 Gliwice (numer telefonu 32 2310051 lub 500 373 583) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na adres email: sklep@dcfoto.pl). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Zgodnie z prawem prawo do zwrotu nie przysługuje m.in. gdy przedmiotem sprzedaży jest:

  • rzecz nieprefabrykowana, stworzona na indywidualne zamówienie konsumenta,
  • rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
  • rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • dzienniki, periodyki lub czasopisma, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
  • treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.

Pozasądowa droga rozstrzygnięcia sporu

W przypadku zastrzeżeń do transakcji i sporu ze sprzedającym istnieje możliwość rozstrzygnięcia sporu na drodze pozasądowej. Właściwym organem do rozstrzygania sporu dla handlu są polubowne sądy konsumenckie przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej. Skierowanie sprawy do tej instytucji wymaga zgody obu stron.


Producenci
Kontakt

dcfoto.pl
ul. Toszecka 102/127
44-117 Gliwice, woj. śląskie,
Polska

Telefon: 32 2310051
od 9:30 do 18:00

Telefon kom:
500 373 583
500 373 829
od 8:00 do 18:00

e-mail: sklep(at)dcfoto.pl

 

Opinie o sklepie



Informacje dodatkowe